Najnowsza linia wózków warsztatowych Jet+ nie tylko świetnie wygląda, ale także jest funkcjonalna i ponadprzeciętnie wytrzymała. Sprawdziliśmy to w praktyce.
Nowe wózki warsztatowe Facom Jet+ wyglądają rewelacyjnie – tak jak gdyby pochodziły wprost z planu filmowego, w którym głównym tematem jest tuning i zawody Muscle Car-ów. Ale zawodowi mechanicy do takich cacek podchodzą zawsze z rezerwą. Od wyglądu ważniejsza jest odporność.
Bohater testu
Testom poddaliśmy wózek Jet+5, który wytrzymuje obciążenie do 1100 kg (!), w najbardziej popularnej konfiguracji, w kolorze czerwonym. Miejsce testu: duży serwis wielomarkowy. Zasady: całkowity brak zasad.
Podczas testu
Wózek służył do przechowywania narzędzi, ale nie tylko. Korzystaliśmy z jego blatu roboczego, przewoziliśmy nim ciężkie przedmioty, spróbowaliśmy się nawet włamać do niego, aby pożyczyć sobie jedno z narzędzi pod nieobecność użytkownika. Wózek jeździł po warsztacie, nikt nie cackał się z szufladami – były zamykane kolanem, przez mechanika, który miał zajęte ręce. Na wózku jeździły kubki z herbatą oraz opakowania z olejem i płynem chłodniczym.
Spostrzeżenia
Nowy, bardzo atrakcyjny pod względem wizualnym wózek budził zainteresowanie i, jak to zwykle bywa, stał się obiektem żartów wytrawnych mechaników. Tak jak człowiek w garniturze wśród twardzieli w dżinsach. Bardzo szybko udowodnił jednak swoją wartość – okazał się bardzo funkcjonalny i odporny praktycznie na wszystko.W pełnej konfiguracji, oprócz szuflad, wózek ma szereg praktycznych miejsc na narzędzia. Znajdziemy otwory na wkrętaki, akcesoria, a nawet na imadło. Narzędzia można wieszać na bocznych ściankach, a także na plecach wózka, co jest nowością nie tylko w gamie Facom, ale także w ogóle na rynku. Naszą uwagę zwróciły bardzo wytrzymałe uchwyty do przesuwania wózka oraz wyjątkowo solidna konstrukcja szuflad. To ważne, ponieważ zdecydowana większość tanich wózków kończy swoją karierę właśnie z powodu trwałego ich uszkodzenia (zacinają się, wyłamują). W wózku Jet+ Facom zarówno szuflady, jak i ich prowadnice są wzmocnione. Dodatkowo ich uchwyty chronią nakładki z elastomerów termoplastycznych. Po zasunięciu szuflad można je zablokować, przekręcając kluczyk w zamku umieszczonym pod blatem. Nie udało się nam sforsować zabezpieczenia. Przyokazji, zauważyliśmy jeszcze jedną dodatkową zaletę – kluczyk pozostawiony w zamku można złożyć. Wówczas chowa się pod osłonami krawędzi wózka i nie grozi mu przypadkowe uszkodzenie. Inne, najciekawsze spostrzeżenia publikujemy w poniższych ramkach.
Certyfikowana jakość
Wózki Facom produkowane są we Francji. Linia Jet+ przed wprowadzeniem na rynek była poddana wymagającym testom fabrycznym, w ramach których deklarowane w katalogach parametry zostały sprawdzone i potwierdzone. Blat roboczy, koła i szuflady przeszły wymagające testy wytrzymałości, odtwarzające ekstremalne warunki eksploatacji. Dla przykładu: szuflady były testowane przez 50 tysięcy cykli otwierania i zamykania, co odpowiada dziesięciu latom używania.
Warto wiedzieć
Wózki Facom są konstruowane w systemie modułowym. Oznacza to, że po zakupie z czasem można je rozbudowywać. W oparciu o przeprowadzone testy producent zakłada, że każdy wózek Facom serii Jet+ będzie służył swojemu nabywcy znacznie dłużej niż 5 lat, stąd możliwość jego rekonfiguracji jest olbrzymią zaletą. Wszystkie nowe rozwiązania w dziedzinie wózków Facom będą kompatybilne ze standardem Jet+, dzięki czemu w przyszłości będzie można swobodnie wymieniać wkłady lub modernizować wózek.
Źródło Facom